Skandic Personlig Assistans ämnar uppnå den högsta kvalitén på marknaden och fortsätta erbjuda bästa tänkbara service. Vi ställer höga krav på oss själva för att bibehålla och förbättra kvalitén genom återkommande kontroller och uppföljningar av rutiner, processer, lagar och föreskrifter.
Brukarundersökningar i form av kundenkäter görs varje år. Resultaten av kundenkäterna ligger till grund för företagets kvalitetsarbete. Uppföljning med besök eller telefonsamtal sker rutinmässigt varje månad för att kontrollera att kunden är tillfredsställd med vår service.
Samtliga medarbetare fyller årligen i en personalenkät. Underlaget används i vårt kvalitetsarbete och hjälper vår strävan att fortlöpande förbättra alla delar av verksamheten, både för personal och kunder.
Krav på grundläggande utbildning vid anställning, löpande fortbildning och deltagande i seminarier och kurser, säkerställer att våra medarbetare har erforderlig kompetens för att erbjuda service med hög kvalitet.